Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γράφω όλα αυτά

τα λόγια σε αυτό το άτυπο ημερολόγιο, γράμματα χωρίς διεύθυνση παραλήπτη. Ένα ημερολόγιο που έχει μόνο τις εξωτερικές στρώσεις του κρεμμυδιού. Παρόλα αυτά, με ξαλαφρώνει πολύ όλο αυτό.
Ξεκίνησα να διαβάζω πάλι βιβλία σιγά σιγά, βαρέθηκα τα reels του ινσταγκραμ. Κάθε 3ο reel ήταν ανάγνωση ταρώ, I shit you not. Δεν ήξερα καν ότι υπάρχουν τόσα άτομα που να ανεβάζουν τέτοια βιντεάκια. Πολύ ωραία τα έλεγαν πάντως, μου έλεγαν ότι είμαι γαμάτη και ότι με περιμένουν σπουδαία πράγματα. Σας ευχαριστώ, το ξέρω ήδη, και το ξέρω επειδή τα φτιάχνω εγώ τα σπουδαία πράγματα. Επίσης μου έλεγαν ότι θα γυρίσεις πίσω. Εκεί είναι που τα έκλεισα και έπιασα το διάβασμα, πόσο delulu να ταΐσουν και αυτά.
Θέλω να σου πω τόσα πολλά. Πρέπει να κάνω λίστα. Και να κάνω θέλω, για αυτά δεν χρειάζομαι λίστα. 
Οι σκέψεις μου είναι θυμωμένες ώρες ώρες. Δεν το κάνουν με κακία όμως, αλλά αυτό το ξέρεις γιατί με ξέρεις. Πονάει όλο αυτό. Αν υπήρχε απόρριψη, δεν θα πονούσε έτσι. Δεν θα με έπιανε ούτε δύσπνοια, ούτε σφίξιμο. Αλλά έτσι ξέρω ότι είναι αληθινό, υποθέτω.
Νομίζεις ότι αξίζω να είμαι ευτυχισμένη; Παλιότερα δεν το νόμιζα γιατί πίστευα ότι είμαι κακός άνθρωπος. Η Τέα τότε μου είχε πει ότι ο καλός άνθρωπος νομίζει πως είναι κακός κάποιες φορές, ο κακός άνθρωπος δεν νοιάζεται για το αν είναι κακός ή όχι. Πλέον νομίζω ότι είμαι οκ άνθρωπος. Μου είναι αρκετό αυτό.
Αυτόν τον καιρό νομίζω ότι έχω μαλακώσει κάπως, δεν μπορώ να στο εξηγήσω, πρέπει να το δεις μόνος σου. Μιλάω ώρες ώρες με μια χροιά που δεν είναι 100% δική μου, με μια ηρεμία. Και δεν έχει να κάνει με το μέσα μου, εκεί έχω ανεμοστρόβιλο που αυτή τη στιγμή ξυρίζει σκεπές. Μάλλον έχει να κάνει με τη δουλειά. Περνάω όμορφα εκεί. Δεν μου είχε τύχει ποτέ αυτό, ακόμα νομίζω ότι μου κάνουν πλάκα ώρες ώρες. Μετά θυμάμαι ότι το αξίζω όλο αυτό, και μου περνάει.
8/12 ήταν η τελευταία φορά που σε είδα. Είναι κάμποσος καιρός, δε νομίζεις; Απορώ με τον εαυτό μου που πάτησα τόσο γερά πόδι, αλλά εκείνη την Κυριακή ειλικρινά τα έχασα. Είναι λες και μπλέχτηκαν δύο διαφορετικοί κόσμοι σε έναν, και έβγαλα τις παρωπίδες μου. Και οι δύο τις φορούσαμε, μη νομίζεις. Είχαμε μείνει στάσιμοι στο εφήμερο, φοβούμενοι να κάνουμε βήμα προς κάποια κατεύθυνση. Εγώ, τουλάχιστον, ας μην βάζω λέξεις στις δικές σου πράξεις, γιατί όπως σου αρέσει να μου θυμίζεις, δεν τα ξέρω όλα. Δίκιο έχεις, το δίνω. 
Εγώ λοιπόν. Είχα μείνει στάσιμη γιατί φοβόμουν μην χάσω αυτό το μικρό κομμάτι σου. Δεν καταλάβαινα ότι πάλευα να μπαλώσω γκρεμισμένο τοίχο με ένα μικρό κουτάκι στόκο.

Πόσο σ'αγαπάω, βλαμμένο πλάσμα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το μαξιλάρι

μυρίζει σαν εσένα, αλλά το μύρισα μόνο τρεις φορές. Τόσες επέτρεψα στον εαυτό μου. Ίσα για να εντυπώσω την ανάμνηση στη μνήμη μου, ίσα να πληγώσω το μυαλό μου λίγο ακόμα. Και μετά έδωσα να το μυρίσουν κι άλλοι, και τους λέω "να, δείτε, αυτή είναι η αύρα του ανθρώπου μου" αλλά μου λένε ότι δεν μυρίζουν τίποτα και ότι δεν έχω πια άνθρωπο.  Αλλά εγώ μέσα μου νιώθω λες και ζω μέσα σε ένα κακό όνειρο και απλά κάνω υπομονή να ξυπνήσω αλλά δεν ξυπνάω ποτέ και τελικά δεν είναι μόνο μέσα στο κεφάλι μου όλο αυτό και πονάω και φοβάμαι αλλά δεν φοβάμαι πια. Και δεν πονάω πια. Και δεν νιώθω πια.

Την πρώτη φορά που πετάξαμε αετό

-ή μάλλον που προσπάθησαν οι γονείς μου να πετάξουν- ήμουν δύο χρονών. Δεν είχε αέρα, οπότε ο αετός δεν ανέβηκε ποτέ. Και τότε (σύμφωνα με μαρτυρίες) έπιασα τον αετό με τα δύο -ομολογουμένως μικρά- χέρια μου και άρχισα να τον ταρακουνάω με απίστευτη τσαντίλα, γιατί σα δε ντρεπόταν που δεν ήθελε να πετάξει στον ουρανό. Το μυαλό μου τότε δεν μπορούσε να χωνέψει ότι δεν έφταιγε αυτό που έβλεπα μπροστά μου, αλλά η έλλειψη αέρα. Κάτι αόρατο δηλαδή, το οποίο δεν είχα τη δυνατότητα να αντιληφθώ. Τόσα χρόνια μετά, η κατάληξη αυτής της ιστορίας επαναλαμβάνεται στη ζωή μου κατά καιρούς. Αλλά εγώ -σαν ένα χαζό παιδάκι δύο χρονών- ακόμα τσαντιζομαι με τον αετό.

Πετάχτηκα κατά τις πέντε σήμερα

και μετά δεν μ' έπαιρνε ο ύπνος. Δεν ξέρω τί συνέβη, αλλά το συμπέρασμα είναι ότι τώρα, στις 10:30, πίνω τον πρώτο καφέ της ημέρας. Παίρνω το λεωφορείο αυτές τις μέρες γιατί δεν έχω όρεξη να διαχειριστώ τους οδηγούς της Αθήνας. Αυτό μου δίνει χρόνο να σκεφτώ πράγματα. Σήμερα το πρωί λοιπόν σκεφτόμουν για την ποιότητα των ανθρώπων. Δεν με καλύπτουν οι λέξεις «καλός» και «κακός» για να χαρακτηρίσω ανθρώπους. Το κριτήριο για μένα είναι ο βαθμός ενσυναίσθησης. Το πόσο ικανοί είμαστε να μπούμε ο ένας στα παπούτσια του άλλου. Αν το σκεφτείς, μπορεί ένας άνθρωπος να θεωρείται καλός (καλός χριστιανός, καλός επαγγελματίας, καλός οικογενειάρχης), αλλά να είναι ένα άτομο με παρωπίδες, ρατσιστής κλπ, που για μένα σημαίνει ότι έχει εξαιρετικά χαμηλό βαθμό ενσυναίσθησης. Βαριέμαι να το εξηγήσω παραπάνω, εμπιστεύομαι ότι έχεις καταλάβει τί εννοώ. Εν τέλει καταλήγω στο γεγονός ότι με αυτό το κριτήριο αξιολογώ τους ανθρώπους όλη μου τη ζωή. Δεν το είχα καταλάβει. Εκτός αυτού, αντιλαμβάνομαι ότι έχω