Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κλείνω τα μάτια μου

και κοιμάμαι σαν πτώμα. Δεν με βασανίζει καμία σκέψη πια, μέχρι και οι σκέψεις μου με βαρέθηκαν. Και βλέπω ένα σωρό όνειρα όλο το βράδυ, από την κούραση ξυπνάω και νιώθω λες και μου ρίχνουν ξύλο στον ύπνο. Περιμένω να δω ένα όνειρο στο οποίο να ΜΗΝ είσαι μέσα. Καταντάει γελοίο πλέον. 
"Τί όνειρο είδες;", σε ακούω να ρωτάς. Ήταν λες και έβλεπα στο μέλλον, θα σου πω. Έβλεπα ξύπνημα με χουζούρι, έβλεπα πρωινό καφέ στον καναπέ, με ακουστικά στα αυτιά του ο καθένας για να ακούει τα δικά του, αλλά να σε ακουμπάω λίγο με το πόδι μου γιατί μπορεί να μην θέλω τις λέξεις εκείνη την ώρα από κανέναν, αλλά πάντα μα πάντα θα θέλω την αύρα σου. Στην ησυχία του πρωινού, όταν καλά - καλά δεν έχει φωτίσει ο ήλιος.
Άλλες φορές βλέπω παλιές αναμνήσεις, αλλά όχι σαν παρατηρητής. Τις βλέπω λες και τις ζω πάλι όπως εκείνη τη στιγμή. Ξαπλωμένη στο κρεβάτι μαζί σου, με τα diskman και τα CD, να μοιραζόμαστε τα ακουστικά μας και να κουβεντιάζουμε. Ή να είμαι στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου γιατί είχαν έρθει να με πάρουν οι δικοί μου, και εσύ έξω απ' το αμάξι να μου μιλάς. Κάτι με ρώτησες για την Άντζελα Δημητρίου, νομίζω έπαιζε τραγούδι της στο ραδιόφωνο και ξαφνιάστηκες που μου άρεσε. Και θυμάμαι απάντησα ότι έχει κάποια ωραία κομμάτια. Νομίζω έπαιζε το "ουρανέ". Το "σκουπιδιάρικο" της Νατάσας Θεοδωρίδου μου αρέσει περισσότερο.
Ή να καθόμαστε στη βεράντα και να μου τρίβεις τους ώμους. Να κάνουμε τους κοιμισμένους και να κοιταζόμαστε κάτω απ' τα σκεπάσματα κρατώντας τα χέρια. Κι άλλες, πολλές.
Ξέρεις, εκείνες οι αναμνήσεις νικάνε τις τωρινές. Δεν είναι λερωμένες εκείνες. Έχουν κάτι αγνό και καθαρό πάνω τους το οποίο μου ζεσταίνει το μέσα μου. Αυτό είναι το "όλα" που σου λέω ότι θέλω. Θέλω να φτιάξουμε τέτοιες αναμνήσεις, καθαρές, θέλω να έχουμε αυτή την ευκαιρία.
Όπως βλέπεις όμως, είμαι προετοιμασμένη να μην το έχω ποτέ αυτό. Βασικά αυτή τη στιγμή έτσι ζω, λες και δεν θα το αποκτήσω ποτέ. Προφανώς και δεν μπορώ να το επιβάλλω και στο υποσυνείδητό μου, αλλά ναι. Προσπαθώ. Μπορεί να σου πω για τις προσπάθειές μου κάποια στιγμή, θα γελάσεις με κάποιες. Τουλάχιστον απ' έξω σου, δεν ξέρω αν θα ζηλέψεις από μέσα σου, αλλά δεν είναι κάτι που θέλω κιόλας.
Οι δικοί μου, μου λένε μπράβο, δείχνω πολύ καλά απ' έξω μου μάλλον. Αλλά ναι, με έπιασε ταχυκαρδία για κανά μισάωρο μόλις είδα το mail, και μετά ακολούθησε αυτό το μουδιασμένο σφίξιμο, το οποίο έχει παραμείνει. MS Hug. Σήμερα έχει επεκταθεί λίγο προς τα κάτω. Εσύ δηλαδή τί περίμενες; Ότι θα μου έλεγες «Πέννυ μην ταραχτείς» και εγώ θα ήμουν σε φάση «οκ μαν μου» πχ. Δηλαδή είσαι μαλάκας αγόρι μου; Δεν με ξέρεις; Για μένα λέμε. Στα πάντα έχω ψυχραιμία αλλά εσύ μου κόβεις τα πόδια. Και δεν με ενδιαφέρει στην παρούσα φάση αν πνίγεσαι ή αν δεν νιώθεις καλά ή δεν ξέρω κι εγώ τί άλλο, και αν κρατιέσαι με νύχια και με δόντια να μην έρθεις να μου χτυπήσεις το κουδούνι. Δέχομαι μόνο υγιείς σχέσεις στη ζωή μου. Αυτό που υπήρχε μέχρι πρότινος ήταν μια ντροπή, ένα πράγμα κρυμμένο στη σκιά, μια ξεφτίλα, και το ξέρεις. ΜΟΝΟ φως από δω και πέρα. Θέλω στο μυαλό μου να υπάρχει καθαρός αέρας και λιακάδα και αγριολούλουδα.
Μπαίνω 2 φορές τη μέρα και το διαβάζω αυτό το mail. Μην στείλεις άλλο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το μαξιλάρι

μυρίζει σαν εσένα, αλλά το μύρισα μόνο τρεις φορές. Τόσες επέτρεψα στον εαυτό μου. Ίσα για να εντυπώσω την ανάμνηση στη μνήμη μου, ίσα να πληγώσω το μυαλό μου λίγο ακόμα. Και μετά έδωσα να το μυρίσουν κι άλλοι, και τους λέω "να, δείτε, αυτή είναι η αύρα του ανθρώπου μου" αλλά μου λένε ότι δεν μυρίζουν τίποτα και ότι δεν έχω πια άνθρωπο.  Αλλά εγώ μέσα μου νιώθω λες και ζω μέσα σε ένα κακό όνειρο και απλά κάνω υπομονή να ξυπνήσω αλλά δεν ξυπνάω ποτέ και τελικά δεν είναι μόνο μέσα στο κεφάλι μου όλο αυτό και πονάω και φοβάμαι αλλά δεν φοβάμαι πια. Και δεν πονάω πια. Και δεν νιώθω πια.

Την πρώτη φορά που πετάξαμε αετό

-ή μάλλον που προσπάθησαν οι γονείς μου να πετάξουν- ήμουν δύο χρονών. Δεν είχε αέρα, οπότε ο αετός δεν ανέβηκε ποτέ. Και τότε (σύμφωνα με μαρτυρίες) έπιασα τον αετό με τα δύο -ομολογουμένως μικρά- χέρια μου και άρχισα να τον ταρακουνάω με απίστευτη τσαντίλα, γιατί σα δε ντρεπόταν που δεν ήθελε να πετάξει στον ουρανό. Το μυαλό μου τότε δεν μπορούσε να χωνέψει ότι δεν έφταιγε αυτό που έβλεπα μπροστά μου, αλλά η έλλειψη αέρα. Κάτι αόρατο δηλαδή, το οποίο δεν είχα τη δυνατότητα να αντιληφθώ. Τόσα χρόνια μετά, η κατάληξη αυτής της ιστορίας επαναλαμβάνεται στη ζωή μου κατά καιρούς. Αλλά εγώ -σαν ένα χαζό παιδάκι δύο χρονών- ακόμα τσαντιζομαι με τον αετό.

Πετάχτηκα κατά τις πέντε σήμερα

και μετά δεν μ' έπαιρνε ο ύπνος. Δεν ξέρω τί συνέβη, αλλά το συμπέρασμα είναι ότι τώρα, στις 10:30, πίνω τον πρώτο καφέ της ημέρας. Παίρνω το λεωφορείο αυτές τις μέρες γιατί δεν έχω όρεξη να διαχειριστώ τους οδηγούς της Αθήνας. Αυτό μου δίνει χρόνο να σκεφτώ πράγματα. Σήμερα το πρωί λοιπόν σκεφτόμουν για την ποιότητα των ανθρώπων. Δεν με καλύπτουν οι λέξεις «καλός» και «κακός» για να χαρακτηρίσω ανθρώπους. Το κριτήριο για μένα είναι ο βαθμός ενσυναίσθησης. Το πόσο ικανοί είμαστε να μπούμε ο ένας στα παπούτσια του άλλου. Αν το σκεφτείς, μπορεί ένας άνθρωπος να θεωρείται καλός (καλός χριστιανός, καλός επαγγελματίας, καλός οικογενειάρχης), αλλά να είναι ένα άτομο με παρωπίδες, ρατσιστής κλπ, που για μένα σημαίνει ότι έχει εξαιρετικά χαμηλό βαθμό ενσυναίσθησης. Βαριέμαι να το εξηγήσω παραπάνω, εμπιστεύομαι ότι έχεις καταλάβει τί εννοώ. Εν τέλει καταλήγω στο γεγονός ότι με αυτό το κριτήριο αξιολογώ τους ανθρώπους όλη μου τη ζωή. Δεν το είχα καταλάβει. Εκτός αυτού, αντιλαμβάνομαι ότι έχω