Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αυπνίες...

Σε φυσιολογικές φάσεις ο ύπνος μου ξεκινά στις 11-12 τα μεσάνυχτα. Όταν λέω "φυσιολογικές φάσεις", εννοώ όταν έχω σχολή ή εξεταστική, υποχρεώσεις -δηλαδή- που με αναγκάζουν να σηκωθώ πριν τις 12 και να φερθώ σαν υπεύθυνος ενήλικας. Όταν όμως έχω το δικαίωμα να κοπροσκυλιάσω (διακοπές, αργίες, απεργίες), τότε ξαφνικά καταλήγω να κοιμάμαι κατά τις 5-7 το πρωί και να ξυπνώ κατά τις 6 το απόγευμα.

Βασικά είμαι λίγο υπερβολική πιο πάνω, επειδή δεν έβρισκα άλλες λέξεις για να κλείσω την παράγραφο. Δεν γίνεται "ξαφνικά" όλο αυτό το χάος. Ξεκινά σταδιακά. Αποφασίζουν -στην αρχή- δυο-τρεις να το ρίξουν έξω, οι υπόλοιποι ακολουθούν, και μετά καταλήγουμε όλοι μαζί να κάνουμε ολονυχτία στο facebook και στο MSN μέχρι τις 6. Όλα καλά μέχρι εδώ, γιατί έχω παρέα στις αϋπνίες μου και δεν νιώθω άσχημα.

Το πρόβλημα ξεκινά όταν οι υπόλοιποι ξενύχτηδες εξαφανίζονται σιγά-σιγά λόγω υποχρεώσεων (σα δε ντρέπονται). Τότε ξαφνικά μένω μόνη στο PC μέχρι τα ξημερώματα χωρίς να έχω κάτι να κάνω, αλλά δεν μπορώ να πάω να κοιμηθώ κιόλας γιατί έχω συνηθίσει σ' αυτό το ασυνήθιστο ωράριο. Προσπαθώ -λοιπόν- με διάφορες μεθόδους να καταφέρω να πέσω για ύπνο σε μία νορμάλ ώρα. Ανορθόδοξες μεθόδους.

Είχα προσπαθήσει μια δόση να κάτσω να μετρήσω προβατάκια, αλλά δεν πρόκειται να το επαναλάβω, γιατί τότε ξυπνά ο λογιστής μέσα μου και κοιτάω να απαριθμήσω τα προβατάκια επακριβώς, να ανοίξω λογαριασμούς στο ενεργητικό και να καταγράψω το αποτέλεσμα. Κομματάκι δύσκολο, αν σκεφτεί κανείς ότι αυτά τα προβατάκια δεν υπάρχουν καν. Επίσης, είχα κάτσει αρκετές φορές κι είχα φτιάξει χλιαρό γαλατάκι -γιατί λένε ότι σε καλμάρει- αλλά δεν. Τζίφος.

Η λύση μου ήρθε ξαφνικά μια μέρα καθώς καθόμουν και χουζούρευα στο κρεβάτι (Πραγματικά, δεν παίζει να υπάρχει πιο αργόσχολος άνθρωπος από μένα. Παρακαλώ, μην με μισήσετε όσοι έχετε κανονικές δουλειές και υποχρεώσεις). Το σχέδιο ήταν απλό. Θα ξύπναγα κανονικά κατά τις 6 το απόγευμα και θα καθόμουν ξύπνια σερί μέχρι το βράδυ της επόμενης ημέρας, έτσι ώστε να ταβλιαστώ κατά τις 7-8 το βράδυ! Είμαι ιδιοφυΐα!

Δυστυχώς όμως, όπως έχω αναλύσει και σε παλιότερο post, μου είναι δύσκολο να κάνω κάτι ακόμα κι αν το πάρω απόφαση. Οπότε προσπαθώ για κανά δίμηνο να ξαγρυπνίσω, με αποτέλεσμα μέσα σ' αυτό το χρονικό διάστημα να κάνω δουλειές στο σπίτι κάθε μέρα μέχρι τις 10 το πρωί και μετά κατά τις 11 να πέφτω ξερή για ύπνο. Φτου κι απ' την αρχή, δηλαδή! Στο τέλος, ο μόνος τρόπος να καταφέρω να πετύχω τον στόχο μου, είναι να συμβεί κάτι δραστικό, που δεν πρόκειται να μου αφήσει περιθώρια ύπνου όλη τη μέρα.

Πάω για ύπνο, γράφω Αυτοματισμό αύριο κι έχω διάβασμα. Καληνύχτα!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το μαξιλάρι

μυρίζει σαν εσένα, αλλά το μύρισα μόνο τρεις φορές. Τόσες επέτρεψα στον εαυτό μου. Ίσα για να εντυπώσω την ανάμνηση στη μνήμη μου, ίσα να πληγώσω το μυαλό μου λίγο ακόμα. Και μετά έδωσα να το μυρίσουν κι άλλοι, και τους λέω "να, δείτε, αυτή είναι η αύρα του ανθρώπου μου" αλλά μου λένε ότι δεν μυρίζουν τίποτα και ότι δεν έχω πια άνθρωπο.  Αλλά εγώ μέσα μου νιώθω λες και ζω μέσα σε ένα κακό όνειρο και απλά κάνω υπομονή να ξυπνήσω αλλά δεν ξυπνάω ποτέ και τελικά δεν είναι μόνο μέσα στο κεφάλι μου όλο αυτό και πονάω και φοβάμαι αλλά δεν φοβάμαι πια. Και δεν πονάω πια. Και δεν νιώθω πια.

Την πρώτη φορά που πετάξαμε αετό

-ή μάλλον που προσπάθησαν οι γονείς μου να πετάξουν- ήμουν δύο χρονών. Δεν είχε αέρα, οπότε ο αετός δεν ανέβηκε ποτέ. Και τότε (σύμφωνα με μαρτυρίες) έπιασα τον αετό με τα δύο -ομολογουμένως μικρά- χέρια μου και άρχισα να τον ταρακουνάω με απίστευτη τσαντίλα, γιατί σα δε ντρεπόταν που δεν ήθελε να πετάξει στον ουρανό. Το μυαλό μου τότε δεν μπορούσε να χωνέψει ότι δεν έφταιγε αυτό που έβλεπα μπροστά μου, αλλά η έλλειψη αέρα. Κάτι αόρατο δηλαδή, το οποίο δεν είχα τη δυνατότητα να αντιληφθώ. Τόσα χρόνια μετά, η κατάληξη αυτής της ιστορίας επαναλαμβάνεται στη ζωή μου κατά καιρούς. Αλλά εγώ -σαν ένα χαζό παιδάκι δύο χρονών- ακόμα τσαντιζομαι με τον αετό.

Πετάχτηκα κατά τις πέντε σήμερα

και μετά δεν μ' έπαιρνε ο ύπνος. Δεν ξέρω τί συνέβη, αλλά το συμπέρασμα είναι ότι τώρα, στις 10:30, πίνω τον πρώτο καφέ της ημέρας. Παίρνω το λεωφορείο αυτές τις μέρες γιατί δεν έχω όρεξη να διαχειριστώ τους οδηγούς της Αθήνας. Αυτό μου δίνει χρόνο να σκεφτώ πράγματα. Σήμερα το πρωί λοιπόν σκεφτόμουν για την ποιότητα των ανθρώπων. Δεν με καλύπτουν οι λέξεις «καλός» και «κακός» για να χαρακτηρίσω ανθρώπους. Το κριτήριο για μένα είναι ο βαθμός ενσυναίσθησης. Το πόσο ικανοί είμαστε να μπούμε ο ένας στα παπούτσια του άλλου. Αν το σκεφτείς, μπορεί ένας άνθρωπος να θεωρείται καλός (καλός χριστιανός, καλός επαγγελματίας, καλός οικογενειάρχης), αλλά να είναι ένα άτομο με παρωπίδες, ρατσιστής κλπ, που για μένα σημαίνει ότι έχει εξαιρετικά χαμηλό βαθμό ενσυναίσθησης. Βαριέμαι να το εξηγήσω παραπάνω, εμπιστεύομαι ότι έχεις καταλάβει τί εννοώ. Εν τέλει καταλήγω στο γεγονός ότι με αυτό το κριτήριο αξιολογώ τους ανθρώπους όλη μου τη ζωή. Δεν το είχα καταλάβει. Εκτός αυτού, αντιλαμβάνομαι ότι έχω