Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εξεταστική. (Lack of better title)

Αυτό το post το εμπνεύστηκα από την εξεταστική του Σεπτέμβρη... Αφιερωμένο!

Αγαπώ το διάβασμα. Όταν έχω όρεξη, μπορώ να καταβροχθίσω ένα βιβλίο 500 σελίδων στην άνεση. Το θέμα είναι να μην με πιάσει η βαρεμάρα μου. Άπαξ και με πιάσει βαρεμάρα, μπορεί να κοιτάζω την ίδια σελίδα για κάνα τρίωρο, ή ακόμα καλύτερα, να διαβάσω όλο το βιβλίο και μετά από ένα λεπτό να μην θυμάμαι ούτε τον τίτλο του.

Κάτι τέτοιο -δυστυχώς- με πιάνει από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Όποτε πήγαινα να διαβάσω για το σχολείο, κατέληγα στην κουζίνα με ένα σάντουϊτς στο χέρι, ή στο PC σερφάροντας στο internet. Αφού ούτε στις πανελλήνιες δεν μπόρεσα να στρωθώ για να διαβάσω θεωρία, ενώ υποτίθεται ότι είχα και σοβαρό κίνητρο! Και τώρα που σπουδάζω, τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και πολύ.

Στην αρχή του κάθε εξαμήνου, τα πράγματα κυλούν ομαλά. Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι διασκεδαστική - ίσως επειδή δεν είναι υποχρεωτική. Είναι πολύ ωραία που δεν χρειάζεται διάβασμα κάθε μέρα όπως στο σχολείο (όχι ότι διάβαζα τότε που ήταν απαραίτητο, αλλά κουβέντα να γίνεται). Το πιο κουραστικό που μπορεί να σου τύχει κατά τη διάρκεια του εξαμήνου είναι να σου ανατεθεί καμιά εργασία, ή να έχεις κάνα εργαστήριο στις 8 το πρωί.

Τα ζόρια αρχίζουν όταν πλησιάζει η εξεταστική. Εκεί αρχίζω να ψάχνω μήπως μου λείπουν σημειώσεις, μήπως βγήκε το πρόγραμμα και δεν το πήρα χαμπάρι, κ.τ.λ. Η διάθεση πέφτει σιγά σιγά και συνειδητοποιώ ότι πρέπει να στρωθώ για να διαβάσω μπας και περάσω κάνα μάθημα. Η φίλτατη συνάδελφος και φίλη μου Βιβή αρχίζει να πανικοβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι σημάδι ότι σοβαρεύουν τα πράγματα. Εγώ λέω στον εαυτό μου ότι σε αυτήν την εξεταστική θα σοβαρευτώ και θα διαβάσω για να περάσω τα μαθήματα και να είμαι υπόδειγμα φοιτήτριας. Τελείωσαν τα ψέμματα. Ξεκινάμε.

Τότε όλως τυχαίως θυμάμαι διάφορους λόγους που με εμποδίζουν να διαβάσω. Ξαφνικά θυμάμαι ότι πρέπει να βοηθήσω την μάνα μου στις δουλειές, να (ξανα)κάνω back up στο PC, να κάνω ένα διαλειμματάκι για φαγητό, μετά για νερό, μετά για τουαλέτα και δεν συμμαζεύεται. Δεν μπορώ να πείσω τον εαυτό μου ότι πρέπει να στρωθώ κάτω και να κόψω τις ηλίθιες δικαιολογίες! Στο τέλος αρχίζω να πείθω τον εαυτό μου ότι δεν έχω ανάγκη το διάβασμα, ή ακόμα και ότι δεν πειράζει αν δεν περάσω το μάθημα. Και μέχρι να το καταλάβω, η εξεταστική έχει τελειώσει και εγώ τραβάω τα μαλλιά μου επειδή δεν μπορούσα να κάτσω να διαβάσω 2 μπούρδες για 5 ώρες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πόσο θα μου άρεσε

να μην σκέφτομαι ποτέ τις συνέπειες. Να πλέω σε τούτη τη ζωή σαν μια σαπουνόφουσκα, όπου με πάει ο άνεμος. Θα πάω ψηλά; Θα ακουμπήσω τυχαία στο τσιμέντο και θα σκάσω; Δεν ξέρω και ούτε που με νοιάζει, γιατί είμαι κάτι εξ ορισμού εύθραυστο και εφήμερο. Έχω γεννηθεί για να στροβιλιστώ στον αέρα, να λάμψω στιγμιαία από το φως και να εξαφανιστώ. Και μετά ο σκοπός θα έχει επιτευχθεί. Μια αιωνιότητα που κράτησε μόλις τρία γυαλιστερά δευτερόλεπτα.

Η ώρα πάει τέσσερις και εγώ σε λίγες ώρες δίνω μάθημα.

Έχω βάλει και ακούω Coldplay γιατί πάντα λειτουργούσε σαν κάποιο είδος βαρβιτουρικού για μένα η μουσική τους. Και επίσης προσπαθώ για πρώτη φορά να καταλάβω τι λένε οι σελίδες που είναι αραδιασμένες μπροστά μου μέσα σ' αυτό το τελευταίο 48ωρο. Δύσκολο. Πολύ δύσκολο. Αυτή η εξεταστική για κάποιο λόγο με έχει βρει τελείως απροετοίμαστη. Από τα προηγούμενα χρόνια συνήθιζα να κατηγοριοποιώ τα μαθήματα με βάση τη δυσκολία τους ή τη βαρεμάρα μου να ασχοληθώ μαζί τους. Ή τη συμπάθειά μου στον εκάστοτε καθηγητή. Αυτό δεν άλλαξε και τώρα, μόνο που αυτή τη φορά για κάποιο λόγο τα μαθήματα που μ' αρέσουν έχουν μπει στη λάθος «λίστα». Τον τελευταίο καιρό έχω δημιουργήσει ένα ιδιωτικό «video club», φουλάροντας ό,τι σκληρό δίσκο διαθέτω με ταινίες και σειρές. Και κάθομαι και κάνω μαραθώνιους έξι-δέκα ωρών ενώ έχω να κάνω πολύ πιο επείγοντα... πράγματα; Αν θεωρείται το διάβασμα «πράγμα», ας πούμε. Σε κάθε εξεταστική το παίρνω απόφαση να διαβάσω και καταλήγω είτε να αγχωθώ απ' το διά

Δεν είναι βουνό,

είναι λόφος. Σαμαράκι στο δρόμο. Απλά κατεβάζεις ταχύτητα και το περνάς. Δεν είναι ακατόρθωτο. Είναι μπροστά σου και δεν μπορείς να στρίψεις ούτε δεξιά, ούτε αριστερά. Πρέπει να το κοιτάξεις κατάματα και να περιμένεις την αναπήδηση. Πρέπει να προσέξεις τα αμορτισέρ, μην κάνεις ζημιά. Και μετά απλά πέρνα το. Και δες πώς θα σου φανεί ένα τίποτα, καθώς θα το βλέπεις να απομακρύνεται στον καθρέφτη σου. Κοίτα μωρέ, που φοβόμουν ένα σαμαράκι λες και ήταν τοίχος πετρόκτιστος. Τι ήταν τελικά; Τίποτα δεν ήταν. Αυτό είναι υπενθύμιση για τον εαυτό μου, ένα ξεχασμένο χαρτάκι κολλημένο στο ψυγείο, μπας και κάποια στιγμή το χωνέψω.