Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πετάχτηκα κατά τις πέντε σήμερα

και μετά δεν μ' έπαιρνε ο ύπνος. Δεν ξέρω τί συνέβη, αλλά το συμπέρασμα είναι ότι τώρα, στις 10:30, πίνω τον πρώτο καφέ της ημέρας.

Παίρνω το λεωφορείο αυτές τις μέρες γιατί δεν έχω όρεξη να διαχειριστώ τους οδηγούς της Αθήνας. Αυτό μου δίνει χρόνο να σκεφτώ πράγματα. Σήμερα το πρωί λοιπόν σκεφτόμουν για την ποιότητα των ανθρώπων. Δεν με καλύπτουν οι λέξεις «καλός» και «κακός» για να χαρακτηρίσω ανθρώπους. Το κριτήριο για μένα είναι ο βαθμός ενσυναίσθησης. Το πόσο ικανοί είμαστε να μπούμε ο ένας στα παπούτσια του άλλου. Αν το σκεφτείς, μπορεί ένας άνθρωπος να θεωρείται καλός (καλός χριστιανός, καλός επαγγελματίας, καλός οικογενειάρχης), αλλά να είναι ένα άτομο με παρωπίδες, ρατσιστής κλπ, που για μένα σημαίνει ότι έχει εξαιρετικά χαμηλό βαθμό ενσυναίσθησης. Βαριέμαι να το εξηγήσω παραπάνω, εμπιστεύομαι ότι έχεις καταλάβει τί εννοώ. Εν τέλει καταλήγω στο γεγονός ότι με αυτό το κριτήριο αξιολογώ τους ανθρώπους όλη μου τη ζωή. Δεν το είχα καταλάβει.

Εκτός αυτού, αντιλαμβάνομαι ότι έχω πολύ υψηλό βαθμό ενσυναίσθησης, πράγμα που με οδηγεί στο να στεναχωριέμαι σχετικά εύκολα για πράγματα. Αν κάποιος κάνει κάτι σε μένα πχ, νιώθω πολλά αρνητικά συναισθήματα. Θα περίμενες ότι με πνίγει το δίκιο μου, ίσως. Αλλά πηγαίνει ακόμα πιο πέρα από αυτό.

Λόγω της ενσυναίσθησης που έχω, θέλω να είμαι σωστή απέναντι στους άλλους. Όταν κάποιος δεν είναι σωστός απέναντί μου, είναι λες και μειώνεται η δύναμη και η ικανότητα μου να συνεχίσω να μπαίνω στα παπούτσια των γύρω μου και να έχω την ποιότητα που θέλω να έχω ως άνθρωπος. Λες και είναι μάταιο να προσπαθώ να είμαι αυτή που είμαι, απ' τη στιγμή που όλα γύρω μου είναι μια βλακεία και μισή. Είναι δηλαδή σα να γίνεται μία μάχη στο κεφάλι μου, στην οποία παλεύουν η ενσυναίσθηση με τη μισανθρωπιά. 

Θα με έχεις ακούσει σίγουρα κάποιες φορές να είμαι απότομη ή απόλυτη σε σχέση με κάποιο ζήτημα, έχοντας γνώμη αρνητική. Ο πυρήνας μου δεν είναι έτσι, όμως. Έτσι με έχουν κάνει οι καταστάσεις. Αυτό το κείμενο κολλάει και με το χθεσινό, με το παιδί. Έχω τόση ανάγκη να δω το καλύτερο στον κάθε άνθρωπο, να πιστέψω ότι έχει τις καλύτερες προθέσεις, αλλά στο τέλος αρκετοί καταλήγουν να με απογοητεύουν. Να, τώρα ένιωσα άσχημα που είπα ότι με απογοητεύουν οι άνθρωποι και ήθελα να προσθέσω «αλλά είμαι σίγουρη ότι κι εγώ έχω λάθος συμπεριφορές ενίοτε». Όχι. Δεν μιλάμε για μένα τώρα, αλλά για το πώς με κάνουν να νιώθω οι γύρω μου. Έχω δικαίωμα να είμαι απογοητευμένη.

Κάποιες φορές είναι πολύ κουραστικό να βρίσκομαι στο κεφάλι μου. Ώρες ώρες θα μου άρεσε πολύ να μην νοιάζομαι τόσο. Παρόλα αυτά, ταυτόχρονα δεν θα ήθελα να είμαι κάτι αλλιώτικο από αυτό που είμαι.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ένα σοβαρό άρθρο vol. 3

Είναι παραμονή Πρωτοχρονιάς... Η μαμά με την αδερφή μου έχουν ήδη πέσει για ύπνο, και δεν έχει πάει καν έντεκα. Και ο μπαμπάς; Ο μπαμπάς με την κανάτα στο χέρι, να μουρμουρίζει, να μπερδεύει τα λόγια του και να ρίχνει και κάτι διαόλους στον αέρα.  Ντρέπομαι. Ντρέπομαι που η οικογένειά μου δεν είναι σαν όλες τις άλλες. Ευτυχισμένη. Βαρετή. Ω κάθε άλλο παρά βαρετή είναι! Οι φίλες μου στο σχολείο θα διηγούνται τις ωραίες οικογενειακές χριστουγεννιάτικες εκδρομές τους. Κι εγώ; Εγώ θα προσεύχομαι από μέσα μου να μην έρθει η σειρά μου να μιλήσω.  Τι να πω άλλωστε; Ότι πλέον δεν μπορεί να ξεχωρίσει κανείς πότε είναι μεθυσμένος και πότε ξεμέθυστος; Αλλά του 'χω αδυναμία. Και μου 'χει κι αυτός! Τις προάλλες πήγαμε στο εξοχικό να κάνουμε κάτι δουλειές, αυτός ήπιε, ήπιε... Έκατσα μόνη μου και έκανα όλη τη δουλειά, ενώ αυτός είχε πέσει αναίσθητος απ' το πολύ κρασί.  Δεν ήθελα να δω τα μάτια σου γεμάτα συγκίνηση, μπαμπά, μόλις είδες την μίζερη προσπάθειά μου να μην τσακωθείτε πάλι

Πόσο θα μου άρεσε

να μην σκέφτομαι ποτέ τις συνέπειες. Να πλέω σε τούτη τη ζωή σαν μια σαπουνόφουσκα, όπου με πάει ο άνεμος. Θα πάω ψηλά; Θα ακουμπήσω τυχαία στο τσιμέντο και θα σκάσω; Δεν ξέρω και ούτε που με νοιάζει, γιατί είμαι κάτι εξ ορισμού εύθραυστο και εφήμερο. Έχω γεννηθεί για να στροβιλιστώ στον αέρα, να λάμψω στιγμιαία από το φως και να εξαφανιστώ. Και μετά ο σκοπός θα έχει επιτευχθεί. Μια αιωνιότητα που κράτησε μόλις τρία γυαλιστερά δευτερόλεπτα.

Η δύναμη της συνήθειας.

(Μπορεί να φανώ λίγο φωνακλού ή κάτι τέτοιο. Επίσης ξέρω ότι το κείμενο είναι λίγο τεράστιο. Υπομονή. Και Βέρυ Σόρρυ.) Σας έχει τύχει ποτέ να ακούσετε για πρώτη φορά ένα τραγούδι και να σκεφτείτε πόσο μεγάλη μαλακία είναι, αλλά μετά από 3-4 φορές να αρχίσει να σας αρέσει; Ή να γίνει μόδα κάποιο ρούχο-παπούτσι, στην αρχή να πείτε ότι δεν θα πετάγατε λεφτά για κανένα λόγο για κάτι τέτοιο, αλλά μετά από κάνα δίμηνο να το δείτε τόσες φορές σε βιτρίνες και να αρχίσει –τελικά- να σας αρέσει; Το παθαίνω όλη την ώρα. Με τη μουσική, τα ρούχα, και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Τότε που είχαν πρωτοβγεί τα UGGS στην ελληνική αγορά τα έβλεπα και ήθελα να βάλω φωτιά στα μάτια μου. Σοβαρά όμως. Αλλά μετά από δυο χρονάκια που τα ‘βλεπα κάθε χειμώνα άρχισαν να μου ΑΡΕΣΟΥΝ. Και να θέλω να ΑΓΟΡΑΣΩ δικά μου ΚΙΟΛΑΣ! Εννοείται ότι δεν πήγα να δώσω 200€ για κάτι που χρησιμεύει μόνο αν μένεις μόνιμα στην Αλάσκα ή στον Βόρειο Πόλο, αλλά με ενοχλεί το ότι ποτέ δεν θα ξανακοιτάξω αυτό το παπούτσι θέλοντ